publikované: 04.05.2016 15:19  //  aktualizácia: 15.06.2016 14:41  //  zobrazené: 459

Veľkonočný koncert 2016

Farnosť sv. Klimenta v spolupráci s Obcou Močenok zorganizovala Veľkonočný koncert. Uskutočnil sa vo farskom kostole sv. Klimenta v Močenku v nedeľu 17. apríla 2016. Na koncerte sa predstavili umelci so spevom, hrou na klávesy, ale aj na močenský historický organ. Na organe zahral Matúš Maraček, ktorý v jednej časti koncertu svojou hrou sprevádzal aj speváčky Katarínu Hozlárovú a Kristínu Hulinovú. Tie sa predstavili aj za sprievodu klaviristu Ľubomíra Zeleňáka. Na koncerte vystúpil aj domáci ženský spevácky zbor Cantica pod vedením dirigentky Kataríny Hátašovej. Programom, ktorý trval približne 1,5 hodiny, sprevádzala moderátorka Mária Vörösová. „Organ je to v prvom rade historický, bol to zaujímavý zážitok hrať na ňom. Nie je vo veľmi dobrom stave, vyžadoval by si trošku opravu, ale hralo sa mi na ňom vcelku dobre. Akustika je v tomto kostole veľmi dobrá, aj organ sa tu veľmi dobre niesol, nezlievalo sa to. Atmosféra bola veľmi priateľská, aj preto sa mi tu veľmi dobre hralo a určite aj kolegom sa veľmi dobre spievalo,“ popísal dojmy z vystúpenia Matúš Maraček. „Veľmi sa nám páčil chrám, keď sme prišli. Dýcha to takou históriou, a to nás fascinovalo. Potom, keď sme sa sem postavili a začali sme spievať, sa zvuk všade rozliehal. Bolo to veľmi príjemné, je to príjemné miesto, aj príjemní ľudia,“ zhodnotila atmosféru koncertu Kristína Hulinová. „Bolo to dosť náročné, lebo hlavne prvú skladbu sme si vybrali úplne novú, ale ženičky sú šikovné. Tá práca bola niekedy náročná, ale som spokojná s ich prácou, aj ako spolupracujú so mnou,“ pochválila svoj zbor dirigentka Katarína Hátašová. Obaja zástupcovia farnosti ako hlavného organizátora podujatia boli s podujatím spokojní. „Chcel by som aj v mene pána farára Petra Michalova, aj v mene svojom úprimne poďakovať za tento koncert, že takto poctili veľkonočné sviatky. Boli to piesne na oslavu zmŕtvychvstalého Pána, čím sa zvýraznila slávnostnosť veľkonočného obdobia,“ zhodnotil koncert kaplán farnosti Ľuboš Mihálka. Diváci venovali účinkujúcim za koncert dlhotrvajúci potlesk. „Veľmi sa mi to páčilo, mala som ozaj zážitok, aj umelecký, aj duchovný,“ okomentovala koncert Katarína Kmecová. „Pre mňa to bolo niečo nové, ale bolo to nádherné,“ dodal Milan Bíro.

Marcela Lenčéšová

• Veľkonočný koncert 2016