Titulka   >  Video reportáže
publikované: 15.04.2015 08:05  //  aktualizácia: 17.09.2015 08:20  //  zobrazené: 585

Veľkonočný koncert

V nedeľu 12. apríla 2015 sa v kostole sv. Klementa v našej obci uskutočnilo tradičné veľkonočné podujatie – Veľkonočný koncert. Koncert sa uskutočnil z príležitosti najvýznamnejšieho kresťanského sviatku zmŕtvychvstania Ježiša, ale aj z príležitosti 250. výročia vysvätenia kostola sv. Klementa v našej obci, ktoré slávime počas tohto roka. Koncertom návštevníkov hovoreným slovom sprevádzala moderátorka Simona Mesárošová a so svojím programom sa v ňom predstavili Ženský spevácky zbor Cantica a pedagógovia zo základnej umeleckej školy – Zuzana Babuljaková, Jana Csámpayová, Miroslav Lábsky a Tomáš Obola. Tradičný koncert si prišiel spolu s domácim publikom vychutnať aj predseda Nitrianskeho samosprávneho kraja Milan Belica. „Už samotná nádherná výzdoba kostola naznačuje, že Močenok bol významnou obcou už historicky, nakoniec aj to všetko, čo sa tu odohráva v  rámci kultúry a tých udalostí, ktoré okolo nás tuná bežia, naznačujú toto isté. Takže ja som tomu veľmi rád a nie som tu prvýkrát, ja som sa už zúčastnil takéhoto koncertu, snáď 4 alebo 5 rokov dozadu a zanechalo to vo mne, podobne ako aj dnes, taký príjemný dojem. Veľká noc je síce za nami, ale to krásne a všetko, čo prináša vlastne je tu stále s nami,“ bol nadšený koncertom aj prostredím kostola predseda NSK Milan Belica. „Tento Veľkonočný koncert sa mi páčil, prišli sme sa pozrieť, lebo v ŽSZ Cantica bola aj moja babinka. Spievala veľmi pekne, tak som na ňu hrdý,“ pochválil koncert Samko Nožička. „Na koncerty chodievam pravidelne, všetky koncerty - aj vianočné aj veľkonočné sú nádherné, vysoko umelecky hodnotné,“ myslí si Ľudovít Kompas. „Mne sa veľmi páčilo, ja chodím každý rok, teda snažím sa a podľa mňa je to také dobré spestrenie, také kultúrne vyžitie priamo v Močenku,“ dodala Ivana Lenčéšová. Návštevníkov podujatia potešili účinkujúci nádhernými sakrálnymi, klasickými i ľudovými piesňami a melódiami. Ženský spevácky zbor si pre túto príležitosť pripravil aj nové, náročné piesne, ktoré zazneli počas koncertu. „Spievalo sa vynikajúco, pretože bolo pred každým vystúpením krásne slovo, ktoré skutočne veľmi motivovalo k výkonu a bolo to cítiť vlastne na výkonoch každého z umelcov. Môžem to potvrdiť, že moje ženy tým sa započúvali do toho prekrásneho hovoreného slova a spätne si človek akoby nasával tú atmosféru a myslím si, že sa svojím spevom odovzdávali. Veľmi si cením, že posledné tri skladby boli úplne nové, nie ešte zažité a veľa povedali aj tomuto publiku, ženy ich zaspievali s láskou a pekne, tak som rada,“ tešila sa z vydareného podujatia dirigentka ŽSZ Cantica Mária Mišunová. „Tento projekt je v podstate prvýkrát v takomto meradle, bol tu pred pár rokmi projekt, že tu vystupovali učitelia aj žiaci, ale prvýkrát sme v takomto zložení. Myslím si, že to malo veľmi dobrú odozvu a predpokladám, že budeme v tom pokračovať aj naďalej,“ páčila sa riaditeľovi ZUŠ v Močenku Tomášovi Obolovi spolupráca pedagógov a zboru. Hudbu miluje a podporovanie domácich umeleckých telies počas ich vystúpení si považuje za česť niekoľko desiatok obyvateľov obce, ktorí sa zúčastnili koncertu. V hľadisku nechýbalo ani vedenie obce – starosta a zástupca starostu obce, ktorí sa pridali k priateľom hudby. „Dnešný veľkonočný koncert je už tradičným kultúrnym podujatím v obci Močenok. V tomto roku je o to slávnostnejší, že je spojený s 250. výročím posviacky močenského kostola. Bol zaradený do celoročného programu osláv, aj z toho dôvodu som rád, že som spolu s občanmi Močenku a vystupujúcimi mohol tu v kostole v Močenku privítať predsedu samosprávneho Nitrianskeho kraja pána Belicu. Myslím si, že účinkujúci, či už spevácky zbor Cantica, alebo pedagógovia zo ZUŠ v Močenku predviedli svoje umenie a aj týmto spôsobom uzavreli to veľkonočné obdobie. Všetkým vystupujúcim patrí poďakovanie, takisto patrí poďakovanie správcovi farnosti a organizátorom z kultúry v obci Močenok,“ poďakoval sa starosta obce Roman Urbánik.

• Veľkonočný koncert