publikované: 16.12.2015 13:22  //  aktualizácia: 16.12.2015 13:24  //  zobrazené: 1130

Adventný koncert

Počas druhej adventnej nedele sa vo farskom kostole sv. Klimenta v Močenku uskutočnil Adventný koncert, ktorý spadal do série podujatí konaných v priestoroch kostola z príležitosti 250. výročia jeho posvätenia. Desiatky divákov si prišli vychutnať predvianočnú atmosféru, ktorú im prezentáciou svojho repertoáru pripravili členovia nitrianskeho Mestského komorného orchestra Collegium Cantorum a členovia Akademického speváckeho zboru Pedagogickej fakulty Univerzity Konštantína filozofa v Nitre. Osemdesiatka hudobníkov a spevákov zahrala a zaspievala skladby od najznámejších skladateľov. U publika si za to vyslúžili standing ovation. „Boli sme svedkami takého adventno - vianočného koncertu vo farskom kostole sv. Klimenta v druhú adventnú nedeľu. Taká zvláštna chvíľa, lebo je tomu zopár hodín, čo sme spoločne skončili misie, obnovili sme si ducha a teraz sme si ducha obnovili zasa inak -  hudbou a takou vianočnou sv. omšou. Videli sme naozaj veľmi pekné dielo, ktoré predviedli títo mládežníci s Collegium Cantorum, ktoré obohatilo práve tento adventný čas. Tí čo tu boli, myslím, že si odniesli veľký duchovný zážitok. Vianoce sú blízko a využívame chvíle na to, aby sa človek stíšil, upokojil, lebo každá chvíľa tak rýchlo ubieha a je vzácna a krásna, tak si to naozaj tak uvedomme v týchto chvíľach,“ povedal nám bezprostredne po skončení koncertu farár Farnosti Močenok vdp. Peter Michalov. „Teleso, ktoré vystúpilo dnes v Močenku, asi prvýkrát v histórii v kostole takýto spevácky zbor s orchestrom, myslím si, že bolo úžasné dnešné predstavenie, obohatilo to dnešnú druhú adventnú nedeľu a celý čas adventu,“ konštatoval spokojný starosta obce Roman Urbánik. Diela Wolfganga Amadea Mozarta alebo Arcangela Corelliho, ale napríklad aj Česká vianočná omša od Jakuba Jana Rybu potešili návštevníkov podujatia, ktorí okrem skvelej hudby obdivovali aj to, ako sa množstvo účinkujúcich dokázalo v pomerne malom priestore kostola premiestňovať počas jednotlivých častí koncertu.  „Je to veľká logistická práca, ktorá musí byť dopredu premyslená. My sme to veľmi dlho plánovali a v podstate všetko čo ste videli, nástupy, alebo ako príde orchester, ako sa vymení, ako príde zbor, už vopred sme sa dohodli, aj keď musím povedať, že sme išli do neznámeho priestoru, ešte sme tu neboli predtým, nemali sme priestor na zvukovú skúšku, čiže bolo to na začiatku také hľadanie sa, ale nakoniec sme sa našli. Som veľmi rád, že sme tu mohli byť, tento priestor je veľmi krásny a veľmi nás tešilo, že sme si tu mohli zaspievať a zahrať,“ tešil sa z vydareného podujatia aj dirigent Akademického speváckeho zboru Mgr. art. Marek Štrbák, PhD. „Ako Collegium Cantorum pôsobíme, už 44. rok, spájam všetkých žiakov, ktorí vedia hrať, aj pedagógov, takže som rád, že sa mi to zatiaľ darí a že vieme takéto koncerty robiť. Atmosféra bola výborná a ten záujem tých ľudí bol tuná, mám takéto spomienky lebo v roku 1989, keď sme tu ako Collegium Cantorum, kvinteto prvýkrát koncertovali,“ zaspomínal si dirigent Collegia Cantorum Štefan Madari. Prianím väčšiny návštevníkov koncertu pri odchode z kostola sv. Klimenta bolo, aby sa takéto podujatia opakovali aspoň jedenkrát ročne, napríklad práve v adventnom období.

• Adventný koncert