V stredu 15.apríla 2015 sa vo všetkých základných školách na Slovensku uskutočnilo testovanie deviatakov zo slovenského jazyka a literatúry a matematiky. V našej základnej škole si znalosti zo slovenčiny a matematiky overovalo 40 žiakov navštevujúcich deviaty ročník. Testovanie pre deviatakov sa realizuje už od roku 2005 a je dôležitým meradlom vedomostí deviatakov, ktorí sa chystajú ďalej vzdelávať na stredných školách. Učitelia pripravovali žiakov na tieto testy už niekoľko mesiacov. Samotné testovanie sa začalo testom z matematiky v treťom pavilóne školy, ktorý bol v ten deň vyhradený iba pre deviatakov. Na vypracovanie testu mali žiaci k dispozícii 60 minút čistého času. Čakalo ich 20 najrôznejších úloh z algebry, aritmetiky, štatistiky, kombinatoriky aj geometrie. „Testovanie si myslím dopadlo z môjho hľadiska možno fajn, lebo príklady, ktoré som videla, keď som si to pozrela, tak veľa z nich sme mali preriešených. Takže dúfam, že to zvládli,“ myslí si, že testovanie dobre dopadne učiteľka matematiky Mgr. Jana Urbanová. Po krátkej prestávke testovanie pokračovalo testom zo slovenského jazyka a literatúry, kde bol pre 25 otázok vyhradený čas 60 minút. „Ja mal som možnosť nazrieť do testu práve pred chvíľkou, pozrieť si niektoré otázky, samozrejme, že zasa nás nesklamali niektorými, ktoré sú trochu sporné. Bolo veľa otázok na prácu s textom, tam naozaj záleží od detí, ako dokážu prečítať, porozumieť, ako budú reagovať na možnosti. My sme veľa toho precvičovali a nemal by to byť problém. Otázky, ktoré sa týkali učiva takého normálneho - gramatika, pravopisné javy, tie by tiež nemali robiť problém. Včera sme práve robili jeden podobný test, kde výsledky dopadli veľmi dobre a ja verím, že aj tento monitor dopadne nad očakávanie, pretože mám pocit, že naozaj sa zadarí a že výsledky budú dobré,“ je presvedčený o šikovnosti svojich žiakov učiteľ slovenčiny Mgr. Radoslav Novelinka. Po dopísaní testu zo slovenského jazyka a literatúry sa žiaci postupne pobrali domov Každý má matematiku alebo slovenčinu obľúbenú viac, či menej a preto sa aj názory na náročnosť testov líšili. „Matika bola ťažšia, slovenčina viac problémov s textom, strašne komplikované, keď bude nad 60%, tak budem rád,“ s úsmevom konštatoval Matúš Janič. „Nebolo to až také ťažké, dalo sa to zvládnuť, ale určite som urobila veľa chýb,“ skonštatovala Pavlína Bolfová. Testy, ktoré vypracováva Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania sú zostavené tak, aby zodpovedali štátnemu vzdelávaciemu programu pre žiakov 2. stupňa základných škôl a sú testami relatívneho výkonu, to znamená, že výsledok každého žiaka sa porovnáva s výsledkami ostatných žiakov, ktorí riešili rovnaký test. „Testovanie 2015 prebiehalo v našej škole v pokojnej atmosfére. Všetci deviataci prišli. Sú si vedomí dôležitosti tohto kroku, pretože sa bude rozhodovať o ich budúcnosti nakoľko výsledky z testovaných predmetov matematika a slovenský jazyk sa zapisujú do prihlášok, ktoré idú na príslušné stredné školy. Prvýkrát v histórii to však nebudeme robiť my, ale rovno výpočtové strediská, ktoré to budú posielať na tieto stredné školy. Čiže aj my sa dozvieme výsledky tak ako deti, trošku neskôr. Držím palce všetkým, pretože príprava bola intenzívna, najmä v posledných týždňoch. Priemerná úspešnosť žiakov v testovaní býva 50 až 60%, ale v močenskej základnej škole sú každoročne aj žiaci so 100% úspešnosťou riešenia.
Pred pridaním komentára je potrebné sa prihlásiť !
Zatiaľ bez komentárov. Pridajte prvý komentár.
Poskytujeme Vám možnosť komentára, pričom si vyhradzujeme právo redakčne upraviť a uverejniť ktorýkoľvek z tu publikovaných diskusných príspevkov. Diskusné príspevky obsahujúce vulgarizmy, rasové narážky a iné spoločensky, morálne a eticky neprípustné skutočnosti má právo administrátor vymazať. Pokiaľ narazíte na takéto príspevky odošlite ich formulárom "nahlásiť príspevok" ktorý je automaticky vygenerovaný ku každému príspevku, alebo kontaktujte administrátora.