publikované: 01.06.2017 13:01  //  aktualizácia: 06.07.2017 11:41  //  zobrazené: 1164

Koncert pri príležitosti zjavenia sa Panny Márie vo Fatime

Fatimské posolstvo pripomenuli slovenskí umelci koncertom aj v Močenku

V nedeľu 28. mája 2017 sa v Kostole sv. Klimenta v našej obci konal pri príležitosti 100. výročia zjavenia Panny Márie vo Fatime koncert. Podujatie zorganizovala Farnosť sv. Klimenta v Močenku v spolupráci s Obcou Močenok.Konalo sa pod záštitou prešovského arcibiskupa a metropolitu Jána Babjaka. Myšlienka zorganizovať takýto projekt vznikla u kňaza Martina Pavúka z Helcmanoviec. Jedno z nemnohých miest, kde program prezentovali, bol práve Močenok.V programe sa divákom predstavili operný sólista Ján Babjak, husľový virtuóz Miroslav Dudík, klaviristka Martina Ovečková, Kňazský zbor sv. Jakuba z Prešova a Ženský spevácky zbor Cantica z Močenka. Hudobné pásmo bolo spojené prednesom recitátora Vladimíra Dobríka o udalostiach, ktoré sa stali vo Fatime pred sto rokmi.„S pánom Dobríkom sa poznáme už niekoľko rokov, spolupracovali sme na viacerých projektoch a práve po týchto stretnutiach vznikla myšlienka pripraviť takéto hudobno-poetické pásmo k stému výročiu zjavenia Panny Márie vo Fatime,“ popísal vznik myšlienky prípravy tohto podujatia kňaz Martin Pavúk. „Vystupovať tu v Močenku je zážitkom, lebo viem, že Močenok z hľadiska Nitrianskeho biskupstva má svoj význam, svoje zvláštne postavenie. Myslím, že sme sem priniesli kus radosti a umenia. Ide o to uctiť si týmto programom krásu slova, piesne, uctiť si nádherné kresťanské jubileá,“ skonštatoval Vladimír Dobrík. „Som tu prvýkrát, ale moje dojmy sú úžasné. Zisťujem, že Močenok má obrovskú históriu aj cirkevnú, aj kultúrnu, že som na pôde, ktorá je nasiaknutá týmitohistorickými udalosťami, a som tu veľmirád. Kostol je nádherný, akusticky mu nemôžem nič vyčítať.Starí majstri, ktorí stavali chrámy, vedeli, čo robia,“ popísal svoje dojmy z Močenka operný sólista Ján Babjak. „Som tu už asi štvrtýkrát. Chválim organizátorov:pána starostu a pána farára, ktorí tento program do obce Močenok priniesli, pretože je vysoko umelecky postavený po stránke slova aj po stránke hudby,“ zhodnotil podujatie huslista Miroslav Dudík. „Myslím, že cesta sem sa oplatila, lebo stále ide o modlitbu a o stretnutie s Bohom.Nejde iba o nejakú kultúru. Chceme ľudí viesť k stretnutiu sa s Bohom, nech je tento koncert prostriedkom zjednotenia sa s niekým, kto nás presahuje.Sniekým, kto pre nás znamená viac než umelecký zážitok,“ dodal kapelník Zboru sv. Jakuba Daniel Porubec. „Bolo to pre nás také povzbudenie.Bola tam určite aj tréma, ale ženy to výborne zvládli, som spokojná,“ konštatovala Katarína Hátašová, dirigentka ŽSZ Cantica.

Podujatia sa zúčastnilo niekoľko desiatok návštevníkov. „Krásne to bolo, veľmi pekné, to by ste mohli aj častejšie organizovať,“ navrhol návštevník Ladislav. „Bolo to krásne, jedinečné, zážitok duchovný aj umelecký, ďakujem,“ zhodnotila diváčka Zuzana. „Bolo to nádherné, mám krásny duchovný zážitok,“ pridal sa s hodnotením Drahomír.

Organizátori podujatia boli nadšení zo záujmu návštevníkov. „Bola to taká duchovná zmes alebo, ako sa zvykne niekedy povedať, duchovná kytica, ktorá bola prepletaná vznešeným chórom gréckokatolíkov, našim speváckym zborom Cantica, hovoreným slovom, majstrom Babjakom. Mohli by sme to nazvať duchovnou kyticou Matke Božej. Chcem sa poďakovať aj pánu starostovi, že sme spoluorganizátorsky túto vec podporili a ponúkli sme ju našim občanom a veriacim. Veľká vďaka.Vďaka aj ľuďom, ktorí si našli čas a ktorí prišli na tento koncert. Zároveň chcem poďakovať aj všetkým účinkujúcim,“ vyjadril vďačnosť močenský farár Peter Michalov. „Podľa reakcie ľudí, ktorí sa zišli v našom farskom kostole, sa koncert musel páčiť každému. Ja som veľmi rád, že v tomto koncerte vystúpil aj náš ŽSZ Cantica. Ukázali sme majstrom umelcom, že aj v Močenku máme šikovných a umelecky zdatných ľudí – v tomto prípade zdatné dámy. Celkovo – hovorené slovo, hudba, ale aj spev boli na vysokej úrovni.Každý, kto prišiel, si určite odnáša množstvo duchovných, ale aj kultúrnych zážitkov,“ zhodnotil podujatie starosta našej obce Roman Urbánik.

• Koncert pri príležitosti zjavenia sa Panny Márie vo Fatime