OKRESNÝ ÚRAD GALANTA
ODBOR STAROSTLIVOSTI O ŽIVOTNÉ PROSTREDIE
Nová Doba 1408/31, 924 01  Galanta

Číslo spisu
OU-GA-OSZP-2023/014158-023
Galanta
21. 12. 2023
Logo
Rozhodnutie
zo zisťovacieho konania strategického dokumentu
Popis konania / Účastníci konania
Rozhodnutie zo zisťovacieho konania podľa § 7 ods. 5 zákona č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov na základe oznámenia o vypracovaní strategického dokumentu: „Zmeny a doplnky č. 1 Územného plánu obce Šoporňa“, ktoré predložil obstarávateľ strategického dokumentu: Obec Šoporňa, 1179, 925 52 Šoporňa, IČO: 00306207
Výrok
Okresný úrad Galanta, odbor starostlivosti o životné prostredie, vydáva v súlade s § 56 písm. b) a podľa § 7 zákona číslo 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov na základe Oznámenia o strategickom dokumente „Zmeny a doplnky č. 1 Územného plánu obce Šoporňa“ predloženého Obcou Šoporňa, 1179, 925 52 Šoporňa, IČO: 00306207, v zastúpení starostom obce, po ukončení zisťovacieho konania toto rozhodnutie: Navrhovaný strategický dokument „Zmeny a doplnky č. 1 Územného plánu obce Šoporňa“ uvedený v predloženom oznámení o strategickom dokumente sa nebude posudzovať podľa zákona č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Odôvodnenie
Obstarávateľ strategického dokumentu – Obec Šoporňa, 1179, 925 52 Šoporňa, IČO: 00306207, v zastúpení starostom obce, predložil Okresnému úradu Galanta, odboru starostlivosti o životné prostredie, (ďalej len „OÚ Galanta“) podľa § 5 zákona č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 24/2006 Z. z.“) dňa 06. 10. 2023 oznámenie o strategickom dokumente „Zmeny a doplnky č. 1 Územného plánu obce Šoporňa“. Cieľom strategického dokumentu „Zmeny a doplnky č. 1 Územného plánu obce Šoporňa“ je využitie priestorových rezerv v zastavanom území a v kontakte s ním, na zvyškových plochách medzi existujúcou zástavbou a pôvodne navrhovanou rozvojovou plochou č. 22, ktoré boli pôvodne zahrnuté vo výhľadovej etape. Požiadavka priamo vyplynula z uznesenia obecného zastupiteľstva v Šoporni č. 49/2023 zo dňa 26. 04. 2023. Návrh riešenia zmien a doplnkov č. 1 obsahuje: • doplnenie rozvojových plôch D1, D2 pre funkčné využitie bývania mimo zastavaného územia obce, na plochách pôvodne zahrnutých v doterajšej ÚPD ako plochy bývania pre etapu výhľad, • doplnenie rozvojovej plochy D3 pre funkčné využitie bývania v zastavanom území obce, • súvisiace verejné dopravné vybavenie (miestne cesty) a technické vybavenie, vrátane preložky nadzemného elektrického vedenia VN 22 kV do zemného kábla. V zmenách a doplnkoch č. 1 sa pre rozšírenie plôch bývania vymedzujú rozvojové plochy doplnkov D1, D2, D3. Rozvojová plocha doplnku D3 je súčasťou zmiešaného územia Z1, kde je okrem bývania v rodinných domoch možná aj výstavba bytových domov a zariadení občianskeho vybavenia. Výstavba bytových domov v limitovanom rozsahu je prípustná aj v rozvojových plochách doplnkov D1, D2. Pre dopravnú obsluhu rozvojových plôch doplnkov D1, D2 sa navrhujú miestna cesta funkčnej triedy C3, kategórie MO 6,5/30, ako aj viaceré kratšie úseky upokojených ciest funkčnej triedy D1. Navrhované cesty budú čiastočne zokruhované – prepojením s navrhovanou miestnou cestou v pôvodne navrhovanej rozvojovej ploche č. 22, ako aj s existujúcou miestnou cestou v zastavanom území obce. Verejný vodovod je potrebné vybudovať pre rozvojové plochy doplnkov D1, D2. Vybuduje sa v rovnakých parametroch ako sa navrhuje v doterajšej ÚPD, t.j. z rúr DN 100. Nové stoky splaškovej kanalizácie sa navrhujú pre rozvojové plochy doplnkov D1, D2. Vybudujú sa v rovnakých parametroch ako sa navrhuje v doterajšej ÚPD, t.j. z rúr DN 300. Na základe kapacít rozvojových plôch doplnkov D1 – D3, navrhovaných v zmenách a doplnkoch č. 1, bude prírastok spotreby elektrickej energie 253 kW. Jeho pokrytie sa predpokladá z navrhovanej transformačnej stanice TS-E s výkonom 630 kVA. V súvislosti s návrhom stavebného využitia rozvojovej plochy doplnku D1 bude potrebné preloženie nadzemného elektrického vedenia VN 22 kV do zemného káblového vedenia. Rozvody zemného plynu budú vybudované v rámci rozvojových plôch doplnkov D1, D2. Požiadavky na vstupy: V procese spracovania ÚPD boli použité: • dostupné poznatky o území • požiadavky a rozvojové zámery obce, právnickej osoby • príslušné právne predpisy a normy • nadradená územnoplánovacia dokumentácia Údaje o výstupoch: • výstupom plánovacieho procesu budú schválené zmeny a doplnky územného plánu obce, vrátane záväznej časti riešenia vyhlásenej formou VZN. Údaje o priamych a nepriamych vplyvoch na životné prostredie: Predpokladané priame vplyvy: • nový záber poľnohospodárskej pôdy v rozvojových plochách doplnkov D1, D2 o súhrnnej výmere 8,5390 ha (ide o zvyškové plochy medzi existujúcou zástavbou a pôvodne navrhovanou rozvojovou plochou č. 22), • prírastok 80 bytových jednotiek, čo znamená prírastok 200 obyvateľov (pri predpokladanej obložnosti 2,5), • zvýšenie spotreby vody (Qp o 0,313 l/s) a ekvivalentnej produkcie odpadových vôd s navrhovaným čistením v ČOV, zvýšenie spotreby elektrickej energie (o 253 kW), zemného plynu (RQIBV o 194 000 m3/rok) - úmerne predpokladanému rastu počtu obyvateľov / bytových jednotiek, • návrh zmien a doplnkov nevytvára predpoklady pre zvýšenie záťaže územia stavebnou činnosťou • žiadne negatívne vplyvy na obyvateľstvo, krajinný obraz a scenériu, ovzdušie, hydrologické pomery, klimatické pomery, chránené územia sa nepredpokladajú Predpokladané pozitívne nepriame vplyvy: • stanovenie záväzných regulatívov funkčného využitia územia a priestorového usporiadania pre rozvojové plochy doplnkov (na základe zaradenia do príslušných priestorových celkov regulácie) zamedzí potenciálnemu negatívnemu ovplyvňovaniu činností a stavieb z hľadiska funkčného využitia Vplyv na zdravotný stav obyvateľstva: • nepredpokladá sa vplyv na zdravotný stav obyvateľstva Vplyv na chránené územia: • V blízkosti rozvojových plôch doplnkov, navrhovaných v zmenách a doplnkoch č. 1 územného plánu obce Šoporňa, sa nenachádzajú žiadne chránené územia. Strategický dokument – územnoplánovacia dokumentácia preto nebude mať vplyv na chránené územia. Možné riziká súvisiace s uplatňovaním strategického materiálu: • nepredpokladajú sa Vplyv na životné prostredie presahujúce štátne hranice: • nepredpokladá sa (vzhľadom k polohe obce) OÚ Galanta, ako príslušný orgán štátnej správy vo veci posudzovania strategických dokumentov a ich zmien podľa § 56 písm. a) zákona č. 24/2006 Z. z. v súlade s § 6 ods. 1 a ods. 2 citovaného zákona doručil oznámenie o strategickom dokumente na zaujatie stanoviska obstarávateľovi, dotknutým orgánom, schvaľujúcemu orgánu, dotknutej obci a oznámenie s miestom a časom konania konzultácie zverejnil na webovom sídle Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky a na úradnej tabuli OÚ Galanta. V zákonom stanovenom termíne doručili na OÚ Galanta svoje písomné stanoviská tieto subjekty: 1. Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky, odbor štátnej geologickej správy, list č. 5882/2023-5.3 83593/2023 zo dňa 06. 11. 2023: 1) V katastrálnom území obce Šoporňa (ďalej len „predmetné územie“) sa nachádza: • výhradné ložisko „Šoporňa, štrkopiesky a piesky (626)“; s určeným dobývacím priestorom (DP) a chráneným ložiskovým územím (CHLÚ) pre SLOVENSKÉ ŠTRKO-PIESKY, s.r.o., Veľký Slavkov, • ložisko nevyhradeného nerastu (LNN) „Šoporňa, štrkopiesky a piesky (4698)“, ktoré využíva SEEDSTAR AGRO spol. s r.o., Šaľa, • ložisko nevyhradeného nerastu „Šoporňa, štrkopiesky a piesky (4788)“, ktoré využíva MARKO GAS s.r.o., Bratislava, • ložisko nevyhradeného nerastu (LNN) „Šoporňa, štrkopiesky a piesky (4806)“, ktoré využíva FO - SA Omega s.r.o., Poprad. Podľa § 15 ods. 1 banského zákona sú orgány územného plánovania a spracovatelia územnoplánovacej dokumentácie povinní pri územnoplánovacej činnosti vychádzať z podkladov o zistených a predpokladaných výhradných ložiskách a sú povinní navrhovať riešenie, ktoré je z hľadiska ochrany a využitia nerastného bohatstva a ďalších verejných záujmov najvýhodnejšie. Ministerstvo požaduje dodržať ustanovenia § 18 a § 19 banského zákona tak, aby bola zabezpečená ochrana výhradných ložísk proti znemožneniu alebo sťaženiu ich dobývania a podľa § 17 ods. 5 a § 26 ods. 3 banského zákona vyznačiť hranice chránených ložiskových území a dobývacích priestorov v územnoplánovacej dokumentácii. Vzhľadom na súčasné a predpokladané využívanie ložísk žiadame aj územie v blízkosti chráneného ložiskového územia a dobývacieho priestoru nevyužívať ako obytné, prípadne rekreačné územia s novými stavbami. Ložisko nevyhradeného nerastu je podľa § 7 banského zákona súčasťou pozemku. 2) V predmetnom území sú evidované skládky odpadov tak, ako sú zobrazené na priloženej mape. Ministerstvo odporúča uvedené skládky odpadov dostatočne zohľadniť v územnoplánovacej dokumentácii. 3) Predmetné územie spadá do nízkeho až stredného radónového rizika, tak ako je to zobrazené na priloženej mape. Stredné radónové riziko môže negatívne ovplyvniť možnosti ďalšieho využitia územia. 4) V predmetnom území evidujeme geotermálne útvary podzemných vôd v podobe medzizrnových a puklinových vôd neogénnych sedimentov. Podľa § 20 ods. 3 geologického zákona ministerstvo vymedzuje ako riziká stavebného využitia územia výskyt stredného radónového rizika. Vhodnosť a podmienky stavebného využitia územia s výskytom stredného radónového rizika je potrebné posúdiť podľa zákona č. 355/2007 Z. z. o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a vyhlášky Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky č. 98/2018 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o obmedzovaní ožiarenia pracovníkov a obyvateľov z prírodných zdrojov ionizujúceho žiarenia. Vyjadrenie OÚ Galanta: Predložené stanovisko sa akceptuje a je premietnuté do podmienok tohto rozhodnutia. Mapa s vyznačením DP, CHLÚ, LNN, skládok odpadov a radónového rizika je uvedená v Prílohe 1 tohto rozhodnutia. Dotknutý orgán v predloženom stanovisku neuviedol pripomienky a opatrenia, ktoré by bránili realizácii zmien a doplnkov strategického dokumentu. K potrebe posudzovania strategického dokumentu podľa zákona č. 24/2006 Z. z. sa nevyjadril. OÚ Galanta má tak za to, že nepožaduje jeho ďalšie posudzovanie činnosti podľa zákona č. 24/2006 Z. z. 2. Ministerstvo dopravy Slovenskej republiky, Sekcia stratégie dopravy, list č. 30214/2023/SSD/95539 zo dňa 02. 11. 2023: Ministerstvo dopravy Slovenskej republiky má k oznámeniu o začatí obstarávania územnoplánovacej dokumentácie ZaD č. 1 ÚPN-O Šoporňa nasledovné požiadavky a pripomienky: • postupovať podľa vyhlášky Ministerstva životného prostredia SR č. 55/2001 Z. z. o územnoplánovacích podkladoch a územnoplánovacej dokumentácii v znení neskorších predpisov; • rešpektovať existujúcu dopravnú infraštruktúru a jej ochranné pásma, a to najmä s ohľadom na trasovanie rýchlostnej cesty R1, cesty prvej triedy č. I/62 a cesty druhej triedy č. II/573 a s ohľadom na trasovanie vodnej cesty Váh, ktoré priamo prechádzajú príslušným katastrálnym územím; • postupovať podľa ustanovení zákona č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách (cestný zákon) v znení neskorších predpisov a vyhlášky č. 35/1984 Zb. Federálneho ministerstva dopravy, ktorou sa vykonáva zákon o pozemných komunikáciách (cestný zákon); • v prípade návrhu nových križovatiek, resp. rekonštrukcií existujúcich križovatiek, žiadame zabezpečiť dostatočnú územnú rezervu pre návrhové parametre križovatky, rozhľady v križovatke, atď.; • pri návrhu nových lokalít prehodnotiť dopravné riešenie v širšom kontexte dopravnej obslužnosti v obci tak, aby pri zvýšenej koncentrácii dopravného pohybu nedochádzalo k dopravným kolíziám a preťaženiu pozemných komunikácií; • dopravné pripojenia na cestnú sieť riešiť na základe dopravno-inžinierskych podkladov, výhľadovej intenzity dopravy, posúdenia dopravnej výkonnosti dotknutej a priľahlej cestnej siete, podľa možnosti systémom obslužných ciest a ich následným pripojením na existujúce mieste cesty a následne na nadradenú cestnú sieť (z hľadiska stavebnej kategórie) v súlade aktuálne platnými STN a technickými predpismi bez nutnosti udeľovania súhlasu na technické riešenie odlišné od STN a technických predpisov pre pozemné komunikácie; • vytvárať a chrániť priestory pre zariadenia verejnej hromadnej dopravy a vyznačiť ich pešiu dostupnosť; • zastavovanie autobusov odporúčame riešiť mimo jazdných pruhov cestnej infraštruktúry, zmysle aktuálne platnej STN 73 6425 (Stavby pre dopravu. Autobusové, trolejbusové a električkové zastávky a prestupné uzly). Zastávku odporúčame vybaviť čakacím priestorom pre cestujúcich s bezbariérovou úpravou a prvkami pre imobilných a nevidiacich; • pri navrhovaní a úpravách chodníkov, ciest pre chodcov, nadchodov, podchodov, schodísk, parkovísk, odstavných plôch, nástupíšť a prechodov pre chodcov žiadame rešpektovať požiadavky na stavby užívané osobami s obmedzenou schopnosťou pohybu a orientácie, uvedené vo vyhláške č. 532/2002 Z. z.; • MD SR žiada obstarávateľa, aby pri príprave ďalších zmien a doplnkov ÚPN-O Šoporňa boli do záväznej časti doplnené aj informácie ohľadom projektového zámeru Vážskej vodnej cesty (VVC), ktorý rešpektuje aj nadradená územnoplánovacia dokumentácia regiónu Trnavského samosprávneho kraja. Potreby dobudovania splavnenia dolného Váhu je riešená v materiáli „Štúdia realizovateľnosti splavnenia dolného Váhu v úseku Piešťany – Komárno (r. km 113,40 – 0,00)“ z roku 2017, v ktorom sú uvedené aj možnosti budúcej realizácie VD Sereď – Hlohovec a prístavu Sereď. Tento materiál je verejne dostupný na webovej stránke MD SR časti vodná doprava – štúdie realizovateľnosti: https://www.mindop.sk/ministerstvo-1/doprava-3/vodna-doprava/studie-realizovatelnosti. Zvyšné úseky realizácie VVC sa nachádzajú v štádiu plánovania v súlade s TEN-T, stanovenej v nariadení Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 1315/2013 z 11. decembra 2013 o usmerneniach Únie pre rozvoj transeurópskej dopravnej siete a o zrušení rozhodnutia č. 661/2010/EÚ.; • návrh dopravnej siete územia odporúčame riešiť v zmysle vyváženého rozvoja všetkých druhov dopravy s posunom k tým, ktoré sú trvalo udržateľné a šetriace životné prostredie (verejná osobná a nemotorová doprava); • odporúčame zabezpečiť a ponúknuť dopravné riešenia, ktoré sú dostupné pre všetkých občanov, predovšetkým s ohľadom na významné zdroje a ciele denného pohybu osôb, zvýšiť bezpečnosť premávky, znížiť stupeň znečistenia ovzdušia, hluku, skleníkových plynov spotreby energie a prispieť k zvýšeniu atraktivity a kvality vidieckeho prostredia a verejných priestorov v záujme občanov; • odporúčame vytvárať územnotechnické podmienky pre alternatívne spôsoby dopravy hlavne so zameraním na elektrodopravu a s tým súvisiacu sieť nabíjacích staníc pre elektromobily alebo hybridné automobily; • postupovať v súlade s Národnou stratégiou rozvoja cyklistickej dopravy a cykloturistiky v SR schválenou uznesením vlády SR č. 223/2013; • rešpektovať existujúce cyklistické komunikácie a nové cyklistické komunikácie odporúčame navrhovať tak, aby boli prepojené s regionálnymi a nadregionálnymi cyklistickými komunikáciami; • pri návrhu cyklistickej a pešej dopravy vytvárať vzájomne prepojenú sieť, ktorá zabezpečí možnosť plynulého a bezpečného pohybu chodcov a cyklistov. V súvislosti s organizáciou pešej dopravy žiadame zabezpečiť jej bezpečný prístup k najbližším zastávkam VHD; • v celkovom textovom znení žiadame používať nový názov Ministerstva dopravy Slovenskej republiky, ktorý vstúpil do platnosti dňa 1. januára 2023 na základe § 3 písm. c) zákona č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení zákona č. 172/2022 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony. MD SR berie na vedomie oznámenie o strategickom dokumente ZaD č. 1 ÚPN-O Šoporňa a nepožaduje ho ďalej posudzovať podľa zákona č. 24/2006 Z. z., pod podmienkou rešpektovania a dodržania vyššie uvedených požiadaviek a pripomienok. Vyjadrenie OÚ Galanta: Predložené stanovisko sa akceptuje a predložené požiadavky a pripomienky sú premietnuté do podmienok tohto rozhodnutia. Dotknutý orgán v predloženom stanovisku neuviedol pripomienky, ktoré by bránili realizácii zmien a doplnkov strategického dokumentu a nepožaduje jeho ďalšie posudzovanie podľa zákona č. 24/2006 Z. z. ., pod podmienkou rešpektovania a dodržania predložených požiadaviek a pripomienok 3. Trnavský samosprávny kraj, oddelenie územného plánovania a životného prostredia, list č. 13195/2023/OÚPŽP-2/Du zo dňa 30. 10. 2023: Oddelenie územného plánovania a životného prostredia TTSK konštatuje, že predložené Zmeny a doplnky č. 1 Územného plánu obce Šoporňa nie sú v rozpore s platným Územným plánom regiónu TTSK. Nakoľko sa na rozvojových lokalitách nenachádzajú žiadne chránené územia, ani územia európskeho významu, a tiež novou výstavbou rodinných domov nepríde k fragmentácii ornej pôdy, oddelenie územného plánovania a životného prostredia TTSK nepožaduje posudzovanie strategického dokumentu podľa zákona č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie. Vyjadrenie OÚ Galanta: Predložené stanovisko sa berie na vedomie. Dotknutý orgán v predloženom stanovisku neuviedol pripomienky a opatrenia, ktoré by bránili realizácii zmien a doplnkov strategického dokumentu a nepožaduje jeho ďalšie posudzovanie podľa zákona č. 24/2006 Z. z. 4. Krajský pamiatkový úrad Trnava, list č. KPUTT-2023/20484-4/91089/HOR zo dňa 13. 11. 2023: Krajský pamiatkový úrad Trnava k predloženému oznámeniu o strategickom dokumente „Zmeny a doplnky č. 1 Územného plánu obce Šoporňa“ nemá pripomienky za podmienky rešpektovania ustanovení zákona č. 49/2002 Z. z. o ochrane pamiatkového fondu v znení neskorších predpisov. Vyjadrenie OÚ Galanta: Predložené stanovisko sa berie na vedomie. Dotknutý orgán v predloženom stanovisku neuviedol pripomienky a opatrenia, ktoré by bránili realizácii zmien a doplnkov strategického dokumentu. K potrebe posudzovania strategického dokumentu podľa zákona č. 24/2006 Z. z. sa nevyjadril. OÚ Galanta má tak za to, že nepožaduje jeho ďalšie posudzovanie činnosti podľa zákona č. 24/2006 Z. z. 5. Okresný úrad Trnava, odbor opravných prostriedkov, pozemkový referát, list č. OU-TT-OOP6-2023/070812 zo dňa 06. 11. 2023: Vzhľadom k adekvátnemu a odôvodnenému návrhu záberu poľnohospodárskej pôdy, ktorá sa nachádza v zastavanom území obce, prípadne priamo nadväzuje na zastavané územie obce, Okresný úrad Trnava, odbor opravných prostriedkov, pozemkový referát nemá k predloženému návrhu riešenia „Zmeny a doplnky č. 1 Územného plánu obce Šoporňa“ z hľadiska ochrany poľnohospodárskej pôdy žiadne pripomienky. Vyjadrenie OÚ Galanta: Predložené stanovisko sa berie na vedomie. Dotknutý orgán v predloženom stanovisku neuviedol pripomienky a opatrenia, ktoré by bránili realizácii zmien a doplnkov strategického dokumentu. K potrebe posudzovania strategického dokumentu podľa zákona č. 24/2006 Z. z. sa nevyjadril. OÚ Galanta má tak za to, že nepožaduje jeho ďalšie posudzovanie činnosti podľa zákona č. 24/2006 Z. z. 6. Okresný úrad Trnava, odbor výstavby a bytovej politiky, list č. OU-TT-OVBP1-2023/071373/Tr zo dňa 20. 11. 2023: K samotnému strategickému dokumentu zásadné pripomienky nemáme a ostatné uplatníme v rámci prerokovávania zmien a doplnkov územného plánu podľa § 22 zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku v znení neskorších predpisov. Zmena územného plánu rieši menšie zmeny funkčného využitia územia, preto nepožadujeme posudzovanie predloženého strategického dokumentu podľa zákona č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie. Vyjadrenie OÚ Galanta: Predložené stanovisko sa berie na vedomie. Dotknutý orgán v predloženom stanovisku neuviedol pripomienky a opatrenia, ktoré by bránili realizácii zmien a doplnkov strategického dokumentu a nepožaduje jeho ďalšie posudzovanie podľa zákona č. 24/2006 Z. z. 7. Okresný úrad Trnava, odbor starostlivosti o životné prostredie, oddelenie ochrany prírody a vybraných zložiek životného prostredia kraja, list č. OU-TT-OSZP1-2023/069920-002 zo dňa 27. 10. 2023: Navrhované zmeny sa nachádzajú v krajine, kde podľa zákona platí 1. stupeň ochrany a uplatňujú sa tu všeobecné podmienky ochrany prírody a krajiny v zmysle § 12 zákona. Realizáciou predložených zmien nie je predpokladaný významný negatívny vplyv na chránené územia národnej sústavy ani územia európskej sústavy chránených území NATURA 2000 (chránené vtáčie územia, územia európskeho významu). Z hľadiska záujmov ochrany prírody a krajiny si k predloženej dokumentácii neuplatňujeme zásadné pripomienky. Na základe uvedeného nepožadujeme ďalšie posudzovanie Zmien a doplnkov č. 1 Územného plánu obce Šoporňa. Vyjadrenie OÚ Galanta: Predložené stanovisko sa berie na vedomie. Dotknutý orgán v predloženom stanovisku neuviedol pripomienky a opatrenia, ktoré by bránili realizácii zmien a doplnkov strategického dokumentu a nepožaduje jeho ďalšie posudzovanie podľa zákona č. 24/2006 Z. z. 8. Okresný úrad Trnava, odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií v sídle kraja list č. OU-TT-OCDPK-2023/070123/Ja zo dňa 06. 11. 2023: Ako cestný správny orgán vo veciach ciest I. triedy podľa § 3 ods. 4 písm. a) zákona č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách (cestný zákon) v znení neskorších predpisov k Vašej žiadosti o stanovisko k navrhovaným zmenám a doplnkom zaujímame nasledovné stanovisko: • žiadame rešpektovať existujúcu dopravnú infraštruktúru a jej ochranné pásma, • na ochranu ciest a premávky na nich mimo hraníc súvisle zastavaného územia obce vymedzeného platným územným plánom obce dodržať cestné ochranné pásma v zmysle zákona č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách (cestný zákon) v znení neskorších predpisov a vyhlášky č. 35/1984 Zb. FMD, ktorou sa vykonáva zákon o pozemných komunikáciách, • pripojenie novej lokality D1, D2 na cestu III/1313 je potrebné riešiť zmysle platných STN a TP bez nutnosti udeľovania výnimiek s riešením odlišným od STN, • v rámci návrhu objektov občianskej vybavenosti, bytových domov aj rodinných domov je potrebné umiestňovať dostatočný počet parkovacích státí podľa platnej STN, • odporúčame potrebné posúdiť nepriaznivé vplyvy z dopravy a vyznačiť pásma prípustných hladín hluku v zmysle vyhl. MZ SR č. 549/2007 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o prípustných hodnotách hluku, infrazvuku a vibrácií a o požiadavkách na objektivizáciu hluku, infrazvuku a vibrácií v životnom prostredí v platnom znení, • Oznámenie o strategickom dokumente je potrebné predložiť k vyjadreniu aj na Okresný úrad Galanta, odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií, ktorý vykonáva štátnu správu vo veciach ciest II. a III. triedy a rešpektovať jeho stanovisko, nakoľko podľa § 3 ods. 5 písm. a) a g) zákona č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách (cestný zákon) v znení neskorších predpisov vykonáva štátnu správu vo veciach ciest II. a III. triedy a vyjadruje sa pri prerokovaní územných plánov obcí a zón. Z hľadiska záujmov sledovaných tunajším úradom nepožadujeme posudzovanie predmetného strategického dokumentu podľa zákona č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Vyjadrenie OÚ Galanta: Predložené stanovisko sa akceptuje a predložené požiadavky a pripomienky sú premietnuté do podmienok tohto rozhodnutia. K oznámeniu o strategickom dokumente doručil Okresný úrad Galanta, odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií stanovisko pod č. OU-GA-OCDPK-2023/015069-002, zo dňa 06. 11. 2023 s podmienkami, ktoré OÚ Galanta premietol do podmienok tohto rozhodnutia. Dotknutý orgán v predloženom stanovisku neuviedol pripomienky a opatrenia, ktoré by bránili realizácii zmien a doplnkov strategického dokumentu a nepožaduje jeho ďalšie posudzovanie podľa zákona č. 24/2006 Z. z. 9. Regionálny úrad verejného zdravotníctva so sídlom v Galante, list č. RUVZGA/OHŽPaZ/1755/7962/2023 zo dňa 06. 11. 2023: So strategickým dokumentom „Zmeny a doplnky č. 1 územného plánu obce Šoporňa“ súhlasím. Upozornenie: Pred umiestňovaním budov na bývanie, ktoré budú v kontakte so štátnou komunikáciou III/1313 (Nitrianska ulica), je potrebné vypracovať akustickú štúdiu, ktorá posúdi hlukové pomery v danom území a v prípade prekročenia prípustných hodnôt podľa ustanovení vyhlášky MZ SR č. 549/2007 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o prípustných hodnotách hluku, infrazvuku a vibrácií a o požiadavkách na objektivizáciu hluku, infrazvuku a vibrácií v životnom prostredí, navrhnúť a zapracovať do projektových dokumentácií príslušné protihlukové opatrenia. Na posudzovaní uvedeného strategického dokumentu podľa zákona č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 24/2006 Z. z.“) netrvám. Vyjadrenie OÚ Galanta: Predložené stanovisko sa akceptuje a predložené upozornenie je premietnuté do podmienok tohto rozhodnutia. Dotknutý orgán v predloženom stanovisku neuviedol pripomienky a opatrenia, ktoré by bránili realizácii zmien a doplnkov strategického dokumentu a nepožaduje jeho ďalšie posudzovanie podľa zákona č. 24/2006 Z. z. 10. Okresný úrad Galanta, odbor starostlivosti o životné prostredie - štátna správa odpadového hospodárstva, list č. OU-GA-OSZP-2023/015055 zo dňa 27. 10. 2023: Z hľadiska odpadového hospodárstva súhlasíme s návrhom dokumentu Zmeny a doplnky č. 1 Územného plánu obce Šoporňa, spracovateľ: Ekoplán, s.r.o., Budatínska 10. 851 06 Bratislava, Hlavný riešiteľ: doc. Ing. arch. Jaroslav Coplák, PhD., autorizovaný architekt SKA, reg. č. 1524 AA za splnenia podmienky: • v uvedených lokalitách sa budú realizovať stavby, preto je potrebné nakladanie s odpadmi podrobne riešiť v jednotlivých projektových dokumentáciách, ktoré investori predložia k vyjadreniu orgánu štátnej správy odpadového hospodárstva v zmysle § 99 zákona č.79/2015 Z. z. o odpadoch. • V prípade ak sa jedná o jednoduchú stavbu do 300 m2, nie je potrebné vydať vyjadrenie z hľadiska zákona o odpadoch. Vyjadrenie OÚ Galanta: Predložené stanovisko sa akceptuje. Predložené podmienky je investor povinný dodržiavať podľa zákona č. § 99 zákona č.79/2015 Z. z. o odpadoch. Dotknutý orgán v predloženom stanovisku neuviedol pripomienky a opatrenia, ktoré by bránili realizácii zmien a doplnkov strategického dokumentu. K potrebe posudzovania strategického dokumentu podľa zákona č. 24/2006 Z. z. sa nevyjadril. OÚ Galanta má tak za to, že nepožaduje jeho ďalšie posudzovanie činnosti podľa zákona č. 24/2006 Z. z. 11. Okresný úrad Galanta, odbor starostlivosti o životné prostredie - štátna správa ochrany ovzdušia, list č. OU-GA-OSZP-2023/015991-002-002 zo dňa 15. 11. 2023: Z hľadiska štátnej správy ochrany ovzdušia vykonávanej tunajším úradom k oznámeniu o strategickom dokumente Zmeny a doplnky 1/2023 Územného plánu obce Šoporňa obstarávateľa Obec Šoporňa, 925 52 Šoporňa 1179 nemáme pripomienky. Vyjadrenie OÚ Galanta: Predložené stanovisko sa berie na vedomie. Dotknutý orgán v predloženom stanovisku neuviedol pripomienky a opatrenia, ktoré by bránili realizácii zmien a doplnkov strategického dokumentu. K potrebe posudzovania strategického dokumentu podľa zákona č. 24/2006 Z. z. sa nevyjadril. OÚ Galanta má tak za to, že nepožaduje jeho ďalšie posudzovanie činnosti podľa zákona č. 24/2006 Z. z. 12. Okresný úrad Galanta, odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií, list č. OU-GA-OCDPK-2023/015069-002 dňa 06. 11. 2023: S predloženým strategickým dokumentom súhlasíme za predpokladu dodržania nasledovných podmienok: • Napojenie navrhovanej miestnej cesty (kategórie C3) na cestu III/1313 z dôvodu funkčného využitia dotknutého územia na existujúcu cestnú sieť, naprojektovať v ďalšom stupni dokumentácie v zmysle platných STN 736110, STN 736102 , STN 736101 a TP 16/2015. • Umiestnenie stavebných objektov mimo zastavaného územia obce osádzať za ochranné pásmo cesty III. triedy (min. 20 m od osi vozovky). • V prípade rozvojových zámerov bývania v rodinných domoch v blízkosti cestnej siete, odporúčame posúdiť nepriaznivý vplyv dopravy a vyznačiť pásma prípustných hladín hluku v zmysle vyhl. Ministerstva zdravotníctva SR č. 549/2007 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o prípustných hodnotách hluku, infrazvuku a vibrácií a o požiadavkách na objektivizáciu hluku, infrazvuku a vibrácií na životnom prostredí v znení neskorších predpisov • V prípade, že bude zástavba situovaná v pásme s prekročenou prípustnou hladinou hluku, územný plán obce musí navrhnúť zodpovedajúce opatrenia na elimináciu nepriaznivých účinkov z dopravy a zaviazať investora stavby na ich realizáciu. Vyjadrenie OÚ Galanta: Predložené stanovisko sa akceptuje a predložené podmienky je premietnuté do podmienok tohto rozhodnutia. Dotknutý orgán v predloženom stanovisku neuviedol pripomienky a opatrenia, ktoré by bránili realizácii zmien a doplnkov strategického dokumentu. K potrebe posudzovania strategického dokumentu podľa zákona č. 24/2006 Z. z. sa nevyjadril. OÚ Galanta má tak za to, že nepožaduje jeho ďalšie posudzovanie činnosti podľa zákona č. 24/2006 Z. z. 13. Okresný úrad Galanta, pozemkový a lesný odbor, list č. OU-GA-PLO-2023/015095-02 dňa 10. 11. 2023: Okresný úrad Galanta, pozemkový a lesný odbor po preštudovaní predloženého dokumentu nemá pripomienky k strategickému dokumentu. Správny orgán zároveň upozorňuje, že v prípade záberu poľnohospodárskej pôdy je potrebné postupovať v súlade so zákonom o ochrane poľnohospodárskej pôdy (§ 17) a v zmysle ustanovenia § 13 - § 14 zákona o ochrane poľnohospodárskej pôdy každý návrh územnoplánovacej dokumentácie, ako aj návrhy nepoľnohospodárskeho použitia poľnohospodárskej pôdy, ktoré menia alebo dopĺňajú schválenú územnoplánovaciu dokumentáciu musia byť pred schválením odsúhlasené orgánom ochrany poľnohospodárskej pôdy. Podľa § 22 zákona o ochrane poľnohospodárskej pôdy príslušným na posúdenie a vydanie súhlasu podľa § 13 - § 14 zákona o ochrane poľnohospodárskej pôdy je Okresný úrad Trnava, odbor opravných prostriedkov, pozemkový referát. Vyjadrenie OÚ Galanta: Predložené stanovisko sa akceptuje a predložené upozornenie je premietnuté do podmienok tohto rozhodnutia. Dotknutý orgán v predloženom stanovisku neuviedol pripomienky a opatrenia, ktoré by bránili realizácii zmien a doplnkov strategického dokumentu. K potrebe posudzovania strategického dokumentu podľa zákona č. 24/2006 Z. z. sa nevyjadril. OÚ Galanta má tak za to, že nepožaduje jeho ďalšie posudzovanie činnosti podľa zákona č. 24/2006 Z. z. 14. Obec Hájske, list č. S/2023/520-3, zo dňa 13. 11. 2023: V zmysle ustanovenia §6 ods. 6 zákona NR SR č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon“) ako dotknutá obec zasielame stanovisko, že k predloženému vyššie uvedenému Oznámeniu o strategickom dokumente obec Hájske nemá pripomienky. Oznámenie o strategickom dokumente bolo vyvesené na úradnej tabuli obce a aj elektronickej úradnej tabuli obce dňa 30. 10. 2023 a zvesené dňa 14. 11. 2023. Vyjadrenie OÚ Galanta: Predložené stanovisko sa berie na vedomie. Dotknutý orgán v predloženom stanovisku neuviedol pripomienky a opatrenia, ktoré by bránili realizácii zmien a doplnkov strategického dokumentu. K potrebe posudzovania strategického dokumentu podľa zákona č. 24/2006 Z. z. sa nevyjadril. OÚ Galanta má tak za to, že nepožaduje jeho ďalšie posudzovanie činnosti podľa zákona č. 24/2006 Z. z. 15. Obec Močenok, list č. OcUMOC-899/2023-5975, zo dňa 24. 10. 2023: Oznámenie o strategickom dokumente bolo vyvesené na úradnej tabuli obce a aj elektronickej úradnej tabuli obce dňa 30. 10. 2023 a zvesené dňa 14. 11. 2023. Vyjadrenie OÚ Galanta: Predložené stanovisko sa berie na vedomie. Dotknutý orgán v predloženom stanovisku neuviedol pripomienky a opatrenia, ktoré by bránili realizácii zmien a doplnkov strategického dokumentu. K potrebe posudzovania strategického dokumentu podľa zákona č. 24/2006 Z. z. sa nevyjadril. OÚ Galanta má tak za to, že nepožaduje jeho ďalšie posudzovanie činnosti podľa zákona č. 24/2006 Z. z. 16. Obec Šintava, list č. 3089/2023, zo dňa 16. 11. 2023: Obec Šintava, zastúpená starostkou obce oznámila, že k strategickému dokumentu strategickým dokumentom „Zmeny a doplnky č. 1 územného plánu obce Šoporňa“ zo strany občanov neboli k dnešnému dňu podané žiadne pripomienky. Zároveň oznámila dátum zverejnenia strategického dokumentu: Oznámenie o strategickom dokumente bolo vyvesené na úradnej tabuli obce a aj elektronickej úradnej tabuli obce dňa 30. 10. 2023 a zvesené dňa 15. 11. 2023. Vyjadrenie OÚ Galanta: Predložené stanovisko sa berie na vedomie. Dotknutý orgán v predloženom stanovisku neuviedol pripomienky a opatrenia, ktoré by bránili realizácii zmien a doplnkov strategického dokumentu. K potrebe posudzovania strategického dokumentu podľa zákona č. 24/2006 Z. z. sa nevyjadril. OÚ Galanta má tak za to, že nepožaduje jeho ďalšie posudzovanie činnosti podľa zákona č. 24/2006 Z. z. Dotknuté orgány: Krajské riaditeľstvo Hasičského a záchranného zboru v Trnave, Okresný úrad Galanta, odbor starostlivosti o životné prostredie - štátna správa ochrany vôd, Okresný úrad Galanta, odbor krízového riadenia a dotknuté obce: Obec Dolná Streda, Obec Pata, Obec Horná Kráľová, Dlhá nad Váhom, Obec Kráľová nad Váhom, Obec Kajal, Obec Váhovce, k navrhovanému strategickému dokumentu svoje stanoviská nedoručili v zákonnej lehote a ani do vydania tohto rozhodnutia. Záver Okresný úrad Galanta, odbor starostlivosti o životné prostredie, v rámci zisťovacieho konania podľa § 7 zákona č. 24/2006 Z. z. posúdil navrhovanú zmenu územnoplánovacej dokumentácie, jej charakter, umiestnenie v území, pre ktoré je spracovaná územnoplánovacia dokumentácia, pričom prihliadal najmä na kritériá pre zisťovacie konanie podľa § 7 zákona č. 24/2006 Z. z., ktoré sú uvedené v prílohe č. 3 citovaného zákona, význam očakávaných vplyvov na životné prostredie a stanoviská predložené v zisťovacom konaní. Záujmové územia sa nachádzajú v prvom stupni ochrany podľa zákona č. 543/2002 Z. z. o ochrane prírody a krajiny v znení neskorších predpisov. Realizáciou predložených zmien nie je predpokladaný významný negatívny vplyv na chránené územia národnej sústavy ani územia európskej sústavy chránených území NATURA 2000 (chránené vtáčie územia, územia európskeho významu). Celkovo bolo na OÚ Galanta doručených 16 písomných stanovísk od zástupcov zainteresovaných dotknutých orgánov a dotknutých obcí, z ktorých 5 subjektov nepožadovalo strategický dokument ďalej posudzovať podľa zákona č. 24/2006 Z. z., 1 subjekt nepožaduje strategický dokument ďalej posudzovať podľa zákona č. 24/2006 Z. z. za splnenia predložených pripomienok a 10 subjektov nevyjadrilo svoj názor na ďalšie posudzovanie podľa zákona č. 24/2006 Z. z. Z hľadiska obsahu predložených písomných stanovísk bolo 1 súhlasné s upozornením, 2 súhlasné s pripomienkami, 5 s pripomienkami a upozorneniami a 8 bez pripomienok a námietok. Dotknutej verejnosti určenej podľa § 6a zákona č. 24/2006 Z. z. bola daná možnosť vyjadriť sa v súlade s § 6 zákona č. 24/2006 Z. z. spôsobom v mieste obvyklým na úradnej tabuli dotknutých obcí, OÚ Galanta a na webovom sídle Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky: https://www.enviroportal.sk/sk/eia/detail/zmeny-doplnky-c-1-uzemneho-planu-obce-soporna OÚ Galanta určil v informácii pre dotknutú verejnosť miesto a čas konzultácií k oznámeniu o strategickom dokumente podľa § 63 zákona č. 24/2006 Z. z. V stanovenej lehote dotknutá verejnosť nevyužila konzultáciu k oznámeniu o strategickom dokumente. Stanoviská doručené od dotknutých orgánov nepoukázali na zhoršenie kvality zložiek životného prostredia a zdravia obyvateľstva. Zo stanovísk doručených k oznámeniu a z požiadaviek účastníkov procesu posudzovania strategického dokumentu vyplynuli niektoré konkrétne požiadavky, ktoré bude potrebné zohľadniť v schvaľovacom, resp. povoľovacom procese činností, ktoré budú súčasťou nového funkčného využitia lokality, predstavujúcej zmenu územného plánu obce : 1. V strategickom dokumente zohľadniť pripomienky a upozornenia predložené v stanovisku Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky, odboru štátnej geologickej správy č. 5882/2023-5.3 83593/2023 zo dňa 06. 11. 2023. 2. Postupovať podľa vyhlášky Ministerstva životného prostredia SR č. 55/2001 Z. z. o územnoplánovacích podkladoch a územnoplánovacej dokumentácii v znení neskorších predpisov. 3. Rešpektovať existujúcu dopravnú infraštruktúru a jej ochranné pásma, a to najmä s ohľadom na trasovanie rýchlostnej cesty R1, cesty prvej triedy č. I/62 a cesty druhej triedy č. II/573 a s ohľadom na trasovanie vodnej cesty Váh, ktoré priamo prechádzajú príslušným katastrálnym územím. 4. Postupovať podľa ustanovení zákona č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách (cestný zákon) v znení neskorších predpisov a vyhlášky č. 35/1984 Zb. Federálneho ministerstva dopravy, ktorou sa vykonáva zákon o pozemných komunikáciách (cestný zákon). 5. V prípade návrhu nových križovatiek, resp. rekonštrukcií existujúcich križovatiek, žiadame zabezpečiť dostatočnú územnú rezervu pre návrhové parametre križovatky, rozhľady v križovatke, atď. 6. Pri návrhu nových lokalít prehodnotiť dopravné riešenie v širšom kontexte dopravnej obslužnosti v obci tak, aby pri zvýšenej koncentrácii dopravného pohybu nedochádzalo k dopravným kolíziám a preťaženiu pozemných komunikácií. 7. Dopravné pripojenia na cestnú sieť riešiť na základe dopravno-inžinierskych podkladov, výhľadovej intenzity dopravy, posúdenia dopravnej výkonnosti dotknutej a priľahlej cestnej siete, podľa možnosti systémom obslužných ciest a ich následným pripojením na existujúce mieste cesty a následne na nadradenú cestnú sieť (z hľadiska stavebnej kategórie) v súlade aktuálne platnými STN a technickými predpismi bez nutnosti udeľovania súhlasu na technické riešenie odlišné od STN a technických predpisov pre pozemné komunikácie. 8. Vytvárať a chrániť priestory pre zariadenia verejnej hromadnej dopravy a vyznačiť ich pešiu dostupnosť. 9. Zastavovanie autobusov odporúčame riešiť mimo jazdných pruhov cestnej infraštruktúry, zmysle aktuálne platnej STN 73 6425 (Stavby pre dopravu. Autobusové, trolejbusové a električkové zastávky a prestupné uzly). Zastávku odporúčame vybaviť čakacím priestorom pre cestujúcich s bezbariérovou úpravou a prvkami pre imobilných a nevidiacich. 10. Pri navrhovaní a úpravách chodníkov, ciest pre chodcov, nadchodov, podchodov, schodísk, parkovísk, odstavných plôch, nástupíšť a prechodov pre chodcov žiadame rešpektovať požiadavky na stavby užívané osobami s obmedzenou schopnosťou pohybu a orientácie, uvedené vo vyhláške č. 532/2002 Z. z. 11. MD SR žiada obstarávateľa, aby pri príprave ďalších zmien a doplnkov ÚPN-O Šoporňa boli do záväznej časti doplnené aj informácie ohľadom projektového zámeru Vážskej vodnej cesty (VVC), ktorý rešpektuje aj nadradená územnoplánovacia dokumentácia regiónu Trnavského samosprávneho kraja. Potreby dobudovania splavnenia dolného Váhu je riešená v materiáli „Štúdia realizovateľnosti splavnenia dolného Váhu v úseku Piešťany – Komárno (r. km 113,40 – 0,00)“ z roku 2017, v ktorom sú uvedené aj možnosti budúcej realizácie VD Sereď – Hlohovec a prístavu Sereď. Tento materiál je verejne dostupný na webovej stránke MD SR časti vodná doprava – štúdie realizovateľnosti: https://www.mindop.sk/ministerstvo-1/doprava-3/vodna-doprava/studie-realizovatelnosti. Zvyšné úseky realizácie VVC sa nachádzajú v štádiu plánovania v súlade s TEN-T, stanovenej v nariadení Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 1315/2013 z 11. decembra 2013 o usmerneniach Únie pre rozvoj transeurópskej dopravnej siete a o zrušení rozhodnutia č. 661/2010/EÚ. 12. Návrh dopravnej siete územia odporúčame riešiť v zmysle vyváženého rozvoja všetkých druhov dopravy s posunom k tým, ktoré sú trvalo udržateľné a šetriace životné prostredie (verejná osobná a nemotorová doprava). 13. Odporúčame zabezpečiť a ponúknuť dopravné riešenia, ktoré sú dostupné pre všetkých občanov, predovšetkým s ohľadom na významné zdroje a ciele denného pohybu osôb, zvýšiť bezpečnosť premávky, znížiť stupeň znečistenia ovzdušia, hluku, skleníkových plynov spotreby energie a prispieť k zvýšeniu atraktivity a kvality vidieckeho prostredia a verejných priestorov v záujme občanov. 14. Odporúčame vytvárať územnotechnické podmienky pre alternatívne spôsoby dopravy hlavne so zameraním na elektrodopravu a s tým súvisiacu sieť nabíjacích staníc pre elektromobily alebo hybridné automobily. 15. Postupovať v súlade s Národnou stratégiou rozvoja cyklistickej dopravy a cykloturistiky v SR schválenou uznesením vlády SR č. 223/2013. 16. Rešpektovať existujúce cyklistické komunikácie a nové cyklistické komunikácie odporúčame navrhovať tak, aby boli prepojené s regionálnymi a nadregionálnymi cyklistickými komunikáciami. 17. Pri návrhu cyklistickej a pešej dopravy vytvárať vzájomne prepojenú sieť, ktorá zabezpečí možnosť plynulého a bezpečného pohybu chodcov a cyklistov. V súvislosti s organizáciou pešej dopravy žiadame zabezpečiť jej bezpečný prístup k najbližším zastávkam VHD. 18. V celkovom textovom znení žiadame používať nový názov Ministerstva dopravy Slovenskej republiky, ktorý vstúpil do platnosti dňa 1. januára 2023 na základe § 3 písm. c) zákona č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení zákona č. 172/2022 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony. 19. Pripojenie novej lokality D1, D2 na cestu III/1313 je potrebné riešiť zmysle platných STN a TP bez nutnosti udeľovania výnimiek s riešením odlišným od STN. 20. V rámci návrhu objektov občianskej vybavenosti, bytových domov aj rodinných domov je potrebné umiestňovať dostatočný počet parkovacích státí podľa platnej STN. 21. Umiestnenie stavebných objektov mimo zastavaného územia obce osádzať za ochranné pásmo cesty III. triedy (min. 20 m od osi vozovky). 22. Pred umiestňovaním budov na bývanie, ktoré budú v kontakte so štátnou komunikáciou III/1313 (Nitrianska ulica), je potrebné vypracovať akustickú štúdiu, ktorá posúdi hlukové pomery v danom území a v prípade prekročenia prípustných hodnôt podľa ustanovení vyhlášky MZ SR č. 549/2007 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o prípustných hodnotách hluku, infrazvuku a vibrácií a o požiadavkách na objektivizáciu hluku, infrazvuku a vibrácií v životnom prostredí, navrhnúť a zapracovať do projektových dokumentácií príslušné protihlukové opatrenia. 23. Rešpektovať ustanovenia zákona č. 49/2002 Z. z. o ochrane pamiatkového fondu v znení neskorších predpisov. 24. Nakladanie s odpadmi podrobne riešiť v jednotlivých projektových dokumentáciách, ktoré investori predložia k vyjadreniu orgánu štátnej správy odpadového hospodárstva v zmysle § 99 zákona č.79/2015 Z. z. o odpadoch. 25. V prípade záberu poľnohospodárskej pôdy je potrebné postupovať v súlade so zákonom o ochrane poľnohospodárskej pôdy (§ 17) a v zmysle ustanovenia § 13 - § 14 zákona o ochrane poľnohospodárskej pôdy každý návrh územnoplánovacej dokumentácie, ako aj návrhy nepoľnohospodárskeho použitia poľnohospodárskej pôdy, ktoré menia alebo dopĺňajú schválenú územnoplánovaciu dokumentáciu musia byť pred schválením odsúhlasené orgánom ochrany poľnohospodárskej pôdy. Podľa § 22 zákona o ochrane poľnohospodárskej pôdy príslušným na posúdenie a vydanie súhlasu podľa § 13 - § 14 zákona o ochrane poľnohospodárskej pôdy je Okresný úrad Trnava, odbor opravných prostriedkov, pozemkový referát. Na základe uvedených skutočností Okresný úrad Galanta, odbor starostlivosti o životné prostredie rozhodol tak, ako je uvedené vo výrokovej časti tohto rozhodnutia. Ak sa zistí, že skutočné vplyvy posudzovaného dokumentu sú väčšie, ako sa v ňom uvádza, obstarávateľ je povinný zabezpečiť opatrenia na zosúladenie skutočného vplyvu s vplyvom uvedeným v strategickom dokumente a v súlade s podmienkami určenými podľa osobitných predpisov. Týmto záverom zisťovacieho konania nie je dotknutá povinnosť posudzovania konkrétnych zámerov podliehajúcich posudzovaniu podľa uvedeného zákona. Upozornenie: Podľa § 7 ods. 7 zákona č. 24/2006 Z. z. dotknutá obec bezodkladne informuje o tomto rozhodnutí verejnosť spôsobom v mieste obvyklým.
Poučenie
Zisťovacie konanie strategického dokumentu sa nevykonáva podľa zákona číslo 71/1967 Zb. o správnom konaní, a preto sa voči nemu nemožno odvolať. Toto rozhodnutie možno preskúmať súdom.
Ing. Timea Okruhlicová
vedúca odboru
Informatívna poznámka - tento dokument bol vytvorený elektronicky orgánom verejnej moci
IČO: 00151866 Sufix: 10001
Doručuje sa
Obec Šoporňa, Šoporňa 1179, 925 52 Šoporňa, Slovenská republika
Obec Dolná Streda, Dolná Streda 650, 925 63 Dolná Streda, Slovenská republika
Obec Šintava, Šintava 244, 925 51 Šintava, Slovenská republika
Obec Pata, Pata 0/103, 925 53 Pata, Slovenská republika
Obec Hájske, Hájske 410, 951 33 Hájske, Slovenská republika
Obec Horná Kráľová, Hlavná 17, 951 32 Horná Kráľová, Slovenská republika
Obec Močenok, Sv. Gorazda 629, 951 31 Močenok, Slovenská republika
Obec Dlhá nad Váhom, Dlhá nad Váhom 225, 924 05 Dlhá nad Váhom, Slovenská republika
Obec Kráľová nad Váhom, Kráľová nad Váhom 71, 925 91 Kráľová nad Váhom, Slovenská republika
Obec Kajal, Kajal 20, 925 92 Kajal, Slovenská republika
Obec Váhovce, Váhovce 329, 925 62 Váhovce, Slovenská republika
Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky, odbor štátnej geologickej správy, Námestie Ľudovíta Štúra 35/1, 812 35 Bratislava - mestská časť Staré Mesto, Slovenská republika
Ministerstvo dopravy Slovenskej republiky, Sekcia stratégie dopravy, Námestie slobody , 811 06 Bratislava-Staré Mesto, Slovenská republika
Krajské riaditeľstvo Hasičského a záchranného zboru v Trnave, Vajanského  22, 917 77 Trnava, Slovenská republika
Krajský pamiatkový úrad Trnava, Cukrová , 917 01 Trnava, Slovenská republika
Trnavský samosprávny kraj, odbor územného plánovania a životného prostredia, Starohájska , 917 01 Trnava, Slovenská republika
Regionálny úrad verejného zdravotníctva Galanta, Hodská 62/2352, 924 81 Galanta, Slovenská republika
Okresný úrad Trnava, odbor výstavby a bytovej politiky, Kollárova 8, 917 02 Trnava, Slovenská republika
Okresný úrad Trnava, odbor starostlivosti o životné prostredie, oddelenie ochrany prírody a vybraných zložiek ŽP kraja, Kollárova 8, 917 02 Trnava, Slovenská republika
Okresný úrad Trnava, odbor opravných prostriedkov, pozemkový referát, Kollárova 8, 917 02 Trnava, Slovenská republika
Okresný úrad Trnava, odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií, Kollárova 8, 917 02 Trnava, Slovenská republika
Okresný úrad Galanta, odbor starostlivosti o životné prostredie (úsek ochrany ovzdušia, úsek odpadového hospodárstva, úsek ochrany vôd), Nová Doba 1408/31, 924 36 Galanta, Slovenská republika
Okresný úrad Galanta, odbor krízového riadenia, Nová Doba 1408/31, 924 36 Galanta, Slovenská republika
Okresný úrad Galanta, odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií, Nová Doba 1408/31, 924 36 Galanta, Slovenská republika
Okresný úrad Galanta, pozemkový a lesný odbor, Nová Doba 1408/31, 924 36 Galanta, Slovenská republika