Titulka   >  Video reportáže
publikované: 18.01.2017 12:57  //  aktualizácia: 20.02.2017 12:38  //  zobrazené: 1320

Koncert Vokálneho kvarteta Decórum

Kvarteto Decórum uzavrelo vianočné obdobie v Močenku

Spevácke kvarteto Decórum vystúpilo v nedeľu 8. januára 2017v močenskom kostole sv. Klimenta.Podujatie zorganizovali farár Peter Michalov a kaplán Ľuboš Mihálka. Močenskí veriaci sa týmto koncertomrozlúčili s vianočným obdobím. Členovia skupiny Decórum si pripravili zmes vianočných piesní, kolied, ale aj sakrálnej hudby.„Koncert sa mi veľmi páčil a bolo to výborné obohatenie vianočného obdobia,“ zhodnotil podujatie Radoslav Lenčéš. „Ja som spokojná, ja som si to užila a neľutujem, že som išla v tej zime sem,“ vyjadrila svoje dojmy z koncertu Božena Muziková. „Bolo to veľmi pekné a troška nás to tak zohrialo v týchto mrazoch, veľmi sa nám to páčilo,“ opísal svoje pocity aj Miroslav Horňák. Kvarteto Decórum tvorí štvorica spevákov. Vystupuje ako a cappella, teda spieva bez hudobných nástrojov.Obyvatelia Močenka ho pozná aj z predchádzajúcich koncertov, ktoré malo v kostole sv. Klimenta v uplynulom období. „Sme veľmi radi, že sme mohli opäť prijať pozvanie a zavítať sem k vám do obce Močenok. Veľmi sme sa tešili už z niekoľkých dôvodov.Hlavne preto, lebo sme tu už po tretíkrát a naše koncertíky sa vo vašej obci stávajú pomaly už takou tradíciou.Veríme, že to tak ostane. Skutočne toto vianočné obdobie máme veľmi radi a nacvičili sme aj komplet nový repertoár vianočných piesní, teda piesne, ktoré sme vlani v našom repertoári nemali.Preto nás toto obdobie tak obohacuje aj hudobne, aj po tej duchovnej stránke, nakoľko skutočne máme tých koncertov najviac v roku a je to pre nás veľká zábava a veľké obohatenie,“ popísal pocity z koncertovania v Močenku umelecký vedúci zoskupenia Rastislav Brezina.

Organizátori podujatia boli s jeho priebehom spokojní.„Mali sme možnosť aj tento posledný deň vianočného obdobia mať spríjemnený spevom. Spev už v starom zákone, ako aj v prvotnej cirkvi kresťanov vždyvyjadroval modlitbu povznášajúcu sa k Pánu Bohu a zároveň aj niečo, skrze čo sa ohlasovali tajomstvá našej viery. A aj skrze tento koncert nám bolo ohlásené vianočné posolstvo, že Boh prišiel na tento svet, aby pomohol každému človeku. Teraz po skončení vianočného obdobia môžeme všetci veriaci spoločne žiť vianočné posolstvo vo svojom každodennom živote. Naozaj bol tento koncert pekným spríjemnením pre všetkých veriacich,“ vysvetlil posolstvo posledného vianočného koncertu kaplán farnosti Ľuboš Mihálka.

• Koncert Vokálneho kvarteta Decórum